29. juuni 2008

Seks ja linn

Käisime Nelliga minu sünnipäeval vaatamas filmi "Seks ja linn". Huvi oli tekkinud vähemalt minu poolt mitmest aspektist. Ega mulle teleseriaal "Seks ja linn" polnud teps mitte vastumeelne. Ning lisaks on mul sõber Krissu, kelle tabasin teel kinno, mil ta läks teist korda seda sama filmi vaatama. Mõtlesin, et miks siis küll nii? Nüüd tunnistan, et saan temast aru. :)

Film oli jätk seriaalile "Seks ja linn". Selleks ajaks olid Mr Big ja Carrie käinud 10 aastat. Omamoodi seksijanune Samantha on koos elanud ühe noormehega viis aastat. Charlotte elas õnnelikult abikaasa ning adopeeritud tütrega. Filmi käigus jäi ta rasedaks, mis talle oli arstide poolt pea võimatuks võimaluseks osundatud. Ning Mirandagi elas poja ja abikaasaga. Filmi käigus elasid nemad läbi tugeva kriisi, sest mees pettis teda. Aus ülestunnistus ning süütunne viis nad siiski mõneks ajaks lahku.

Aga peamine elu keerles tõesti Carrie ja mr. Big'i ümber. Nad leidsid vapustava ühise kodu ning läbi arutava jutuajamise jõudsid otsusele, et abielluvad. Ilma romantilise abieluettepanekuta. Niisama - õhtusööki tehes. Big'ile oleks olnud see kolmas abielu.

Ma nüüd ei taha kogu lugu ette ka jutustada, kuid põnevust oli ikka pidevalt. Vahel unustasin äragi, et olen kinos, sest kaasaelamine oli täielik. Vast sellepärast hindan seda filmi päris kõrgelt.

Mis mind seal häiris? Üks asi oli tõlge. Subtiitrites oli segadus. Ja selles, kuidas tõlkida mr Big Suureks või mitte. Kord oli ta Suur ja kord oli mr Big. Mina oleks nime ikka jätnud selliseks nagu ta on.

Häiris ka see, et tegelikult oli taas film ilusatest ja rikastest. Luksuslik elustiil oli veidi üle pingutatud. Noortele tüdrukutele läheks see vast enam peale, et näha seda unistuste elu. Mina ise vajan veidi reaalsust. "Rikkad ja ilusad" vist tõmbavad ekraanidel ligi enam ka kui "vaesed ja veidi vähem ilusad".

Rohkem vastumeelsust ei tulegi kohe ette. Vahepealset asjade kulgu ma ei kirjelda, kuid kõik lõppes nii nagu muinasjutus. Isegi veidi ootamatult.

Kui mõelda, et kas võiks veel mõni seriaal tulla, siis arvan, et selleks korraks võiks asi lõppeda. Ma ei kujuta ette, kuidas saaks see lugu edasi minna. See suur dilemma - kas Carrie ja Big abilleuvad või mitte sai lahendatud. "Seks ja linn"pole enam see, kui näidatakse lõhki läinud abielusid. See on siiski vabade ja vallaliste, minuealiste otsingute teekond õnne poole. Ja õnneks on siis kas armastus või siis näiteks Samantha jaoks vaba seksielu.

Sügavalt jään mõtlema, et kas ma peaksin nt oma poiss-sõbra seda filmi vaatama vedama. Nii mitmedki tüdrukud olid seda teinud. Vist mitte, vähemalt vastumeelselt pole mõtet seda teha. See on ikka korralik naistekas. Ja eks ta minu hinnangul enam vallalistele unistavatele neidudele ole. Selline tore tänapäevalik muinasjutt.

Kommentaare ei ole: