10. mai 2009

Avastus: spordikell

Täna oli mul esmakordne kogemus kepikõndi teha spordikellaga, mis mõõdab pulssi. Olen veidi hämmingus, et kuidas see keha ikka käitub.

Olen lugenud, et minimaalne kepikõnni koormus on saavutatav 20-40 minutiga intensiivse trenni korral. Ma ei taha seda väidet uskuda. Põhjus on selline, et minu esimesed 30 minutit (tempokas kõnd) olid pulsilt keskmiselt 78 ühikut. Mõtlesin, et kas teen midagi valesti või mis lahti on. Ja siis, paar minutit hiljem, kui pilgu kellale panin, oli pulss 134. Seega, keha sai koormuse alles peale poolt tundi.

Keskmine pulss, millega lõpuni tulin, oli 143. Paraku olen esmakordne praktik ja teooriast, et mis see õige koormus oleks, olen teadmatuses. Tean seda, et maksimum, millest üle ei tohi minna on 200 - vanu. Sellest omakorda 15-20 pügalat maha võtta peaks siis see õige koormus olema. Asjatundjad, kinnitage või lükake ümber?!

Seega, arvan, et peab paika see väide, et kepikõnni tulemuslik trenn on 45-60 min. Minul täna oli 1 tund ja 5 minutit. Üle selle pidavat olema profisportlaste treeningkoormus. Mina viimaste hulka ei pretendeeri.

Täna oli võrreldes eilsega lahe trennipäev. Päike paistis. Tuul polnud eriti tugev. Isegi palav hakkas. Loodus on järjest rohelisem ja rõõmsam ja see teeb endal ka tuju heaks.

1 kommentaar:

Kiiska ütles ...

Kas võib kommenteerida??
Seda,e t profisportlaste treening aja arvestuses käib kuulen esimest korda. Ma kuulnud ikak seda, et aeroobne treening peab olema täpselt nii tempokas, et suudad vabalt, hingeldamata rääkida. Ja seda ka et alla 30 minuti pole treeningul treeningu mõttes erilist mõtet. Asja uba on selles, et kõigepealt kasutab keha energiavajaduse katteks ära lihastes olevad varud. Alles siis, kui need on lõppenud minnkase depoorasvade kallale. Sama lugu ka hapnikuga - kõigepealt läheb käiku talletatud hapnik, alles hiljem tekib hingeldus, siis kui hapnikku on juurde vaja ammutada.