9. jaan 2010

Uued suusakogemused

Täna oli trennipäev Pirita suusaradadel. Kvaliteetne rada, tõusud ning laskumised on hoopis teine tera, kui Stromkal rahvaalgatatud radadel nühkida.

Kogesin mitut asja. Minu määritud suusad hakkasid tööle alles esimese ringi lõpus ehk peale kuuendat kilomeetrit. Midagi oli siis viltu mu määrimistehnikas. Kuid pidamine oli priima.

Rajal seadsin ümber oma eesmärgid, mis polnud kerge. Nimelt, pidin tunnistama, et olulisemad on kilomeetrid kui aeg. Mu füüsis pole aja tagaajamiseks. Kui suusad tööle hakkasid, tõusis ka mu meeleolu. Kuid tundsin, et pool-TM (Tartu Maraton) läbimine saab olema raske ja kannatusterohke. Paaristõuked ei lähe rajal üldse. Lihtsalt ei jõua lükata.

Andmed:
Aeg: 1:41:50 (esimene ring oli isegi 50:55)
Keskmine pulss: 164 (ma ei saa sellest numbrist hästi aru, sest jooksvalt jälgides oli mu näit 89-92 vahel. Ehk peaks keskmine pulss jääma 91 juurde. Finišis lõi seistes tõesti üle 150, kuid ma ei saa aru, kuidas see keskmise nii kõrgele lõi.)
Kalorite kulu: 1345
Rasvapõletus%: 25
Distants: 14,4 km
KOKKU: 71,6 km

Huvi pärast otsisin välja 2004. aastal sõidetud 16km naistesõidu tulemuse. 16 km läbisin 1:46:14. Faktid: mu suusad olid nii kinni määritud, et sulailmaga peamiselt jalutasin. Finišis oli vähemalt 2 cm lund suusa alla kinni jäänud. Maastik oli üsna tasane. Paar lauget tõusu oli.

Pirital oli täna palju rahvast. Suusalaenutuses oli pidevalt pikk järjekord. Hea, et endal seal seista ei tulnud. Õnneks suusarajal rahvamass ei häirinud. Kui oli vaja mööduda, sai mööduda ja päris pikale ringile paljud ei tulnud. Enamasti sõitsid seal kiiremad mehed. Nägin möödumas isegi ka endist otepäälast Erik Pallaset (end Kergejõustiku Liidu peasekretär ning Pühajärve Põhikooli direktori poeg).

Ahjaa, korra käisin külili ka. On üks hästi järsk ja pime laskumine, millel rada pole. Kohati on jää ja rohi välja tulnud ning kui ma sahaga läksin, tõmbasid need rohulibled mind pehmesse lumevalli. Teisel korral sai laskumine edukal läbitud.

Mis homme saab, ei oska öelda. Tänane sõit on kontides.

Kommentaare ei ole: