5. märts 2007

Kurb uudis

Laupäeval, 3.märtsil lahuks meie hulgast Juhan Teder. Ta oli (sündinud 11.10.1918) ja kõige kindlameelsem vaba ja rahvusliku Eesti eest võitleja. ERSP asutajaliige 1988, kodanike komiteede ja muinsuskaitse aktivist, soomepoiss (viis vabatahtlikke sakslaste patrullidest läbi Soome sõja ajal), relvaga Punaarmee sissetungile vastupanu osutaja (1944 hilissuvel Tartu all); 1944-1956 Nõukogude koonduslaagreis.

Ta oli füüsilistest väntsutustest hoolimata väga erksa mõistusega. Tema suurim austus kuulus Tunne Kelamile. Kord, taas Valgas käies ja teda koju viies lausus ta mu emale: "Ülle, Su tütrel on hea süda. Kui ma oleksin noorem, siis kosiksin Su tütre ära. Ma armastan teda!". See oli nii südmlik ja uskumatu. Omal moel võin ka mina öelda, et armastan teda.

Tänan Sind Juhan ja puhka rahus, olen mõtteis Sinuga.

Kommentaare ei ole: