5. märts 2007

Valimised on läbi!

Eile oli 4.märts, mil kulmineerus mitmekuune töö. IRL võttis tulemused vastu kohvikus KULTAS. Pidu oli rahvarohke.
Leidsin Postimehest toreda graafiku:













RE eesotsas Ansipiga oli minu jaoks päris suur üllatus. Savisaar sai haiget, seda poleks samuti oodanud.
Meie täitsime minu arvates päris ootuspärase tulemuse. Minu optimistlik prognoos oli 17-22 kohta. Keskmine tulemus oleks olnud 17 ja tagasihoidlik 15 kohta. Läks isegi päris hästi.
Miks mitte paremini? Eks see on märk sellest, et ühinemisega tuleb edasi minna. See on piisav tulemus, et mitte enda naba imetlema jääda ja tegeleda nii Eesti riigi kui erakonna arendamisega. See on suur väljakutse. Usun, et saame hakkama!
Mulle meeldis sotside hea tulemus. Viimastel päevadel käisid ringi arvamused, et sotsid ei ületa künnist. See oleks olnud päris kurb saatus meie poliitmaastikul. Palju õnne teile!
Rohelised minu arvates kõrbesid. Isiklikult arvasin avaliku fooni põhjal, et nad saavad 10-13 kohta. Aga selge oli ka see, et neil pole ju häälekorjajaid. Ringkondade nimekirjad olid väga ebaühtlased.
Rahvaliidu kukkumine oli ette näha. Kurb oli näha Villut nutuse häälega teatamas, et lahkub esimehe kohalt. Siiski jääb küsimus: kas nad peavad järgmiste valimisteni vastu või liituvad nt Keskerakonnaga?

Minu peamine ülesanne üldise eesmärgi kõrval oli aidata Andres Herkelit. Mina jäin tema tulemusega rahule (1244 häält). Ise kartsin (püües olla nii realist kui võimalik), et tänu erakonnasisesele konkurentsile on tulemus 900 hääle kandis.
Tänan Andres Herkelit sellise võimaluse eest! See oli tore, samas väga pingeline kogemus. Aga ellu jäime. Tänan meie meeskonda, kes oli nii vaffa ja abivalmis! Tänan ka Andrese ja IRL teiste kandidaatide toetajaid!

AITÄH TEILE KÕIGILE!


4 kommentaari:

Kadi ütles ...

Õnne Sulle, Killuke valimiste eduka lõpu puhul! Oli näha, kui palju energiat sa sellesse kampaaniasse panid - väsitav, aga hea kogemus kindlasti tulevikuks... Elasime ka kaugelt kaasa ja rõõmustasime, et IL fraktsiooni liikmed kõik tagasivalitud said pluss veel hulk toredaid inimesi. Loodetavasti saab Andres jälle fraktsiooni juhiks ja mõistuspärane tegevus jätkub...
kalli ka!

Unknown ütles ...

Tänan Sind, Kullake! Teie kaasaelamine oli tunda ja mul oli tänu sellele kindel seljatagune. Päriselt ka! Ja erilised tänud netikampaanias kaasaaitamise puhul.
Loodan, et meil läheb hästi ja me põrutame julgelt edasi!

Tänan Teid! KALLISTAN!!!

Kadi ütles ...

Oijah, lugesin veelkord su sissekande üle ja kirjutan veel - meiegi ju ootasime ärevusega tulemusi ja viibimata kuskil valimispeol olime siiski kaua üleval ja arutasime-vaatlesime, mis saama hakkab sellest parlamendist, kes kelle asemele tulla võib, kellest minister võiks saada jne.
IRLle ise lootsin 20, aga tagantjärele tark olles - kui osa nö võimalikest valijatest RE eelistas, siis võib selle üle seekord isegi rõõmustada ju lõpptulemuse taustal. Ma ei tea küll mis näo ja tundega THI ESle peaministri tooli oleks pakkunud, kuigi ta oleks oma varemlubatut muidugi täitnud.
Muide mulle tundus siiski roheliste tulemus ka positiivne, kuna spekuleeriti ju ka, kas nad üldse sisse saavad. Nende suurem häältearv oleks võibolla ka IRL tulemust ju kahandanud. Eriti hea meel oli aga kui rohelised päris lõpus veel ette rebisid ja RL viimasele kohale jätsid. Igatahes on tunne, et valged jõud võitsid ja häämeel eesti rahva valiku üle seepärast.
jään ootama oma lemmikpolitoloogi järgmisi analüüse! :=)

ps. ja kas võiks loota, et sa kunagi Toomla välja vahetad...?

Unknown ütles ...

Ahhaaa! Väga lahe! Toomla on välja vahetanud Toots, kes viimases intervjuus tegi isegi vahet, et IRL on parempoolne. Aga karta on, et mitte. Olen juba oma valikus teisel teel kui Toomla... Aga ära ütle kunagi iial... Eks näis.

Oeh, läheks vast nüüd koju ka. Ma veel tööl. Väsimus on ränk, kuid tuleb nüüd ka igapäevaelu joonde seada. Olengi täna viimaseks jäänud...
Aga ma juba kibelen mõtlema uute teemade peale. Pole ju saanud artikleidki kirjutada. Peaks selle rutiini taastama. :)