22. apr 2008

ilmasõda tulemas?

Ma ikka ei väsi spekuleerimast teemal, et maailmasõda on tulemas. Võtan eelnevat ehk ajalugu üsna tõsiselt ning ajalooringi teooria teadvustamine juba gümnaasiumist on mul siiani ehedalt meeles.

Viimastel nädalatel nähtav Venemaa negatiivne sõjaline aktiivsus Georgias ja Abhaasias paneb mind tugevalt muretsema. Jääb mulje, et Venemaa "presidendivalimised" on olnud avalikkuse pimestamiskate, et kõrvale juhtida sellest, mis tegelikult toimumas on. Toimumas on pingeline relvastumine ning ettevalmistused reality show'ks, kus peategelaseks on Venemaa hiilgus, uhkus ja jõud. Isegi brutaalne jõud, kuid see on hirmuäratav mitte kaastundlik hirm.

Murelikuks teeb ka see, et üleüldine ebastabiilsus maailmas laseb sellel kõigel juhtuda. Lisaks on tabanud üleüldine majanduslangus, mis leidis aset nii 1920. ja 1930. aastate alguses.

Repliigina. Põrmugi ei üllata näiteks Ukrainas toimuv, kus peaminister ja president omavahel läbi ei saa. Meenub loetud raamat "Oranž printsess", kus minu jaoks avanes pilt Julia Tõmošenkost endast. Meenuvad ka vihjed president Viktor Juštšenko suhteliselt vähesest põhimõttekindlusetusest, millele samuti vihjas oma artiklis (viimane Diplomaatia) mu kursuseõde Liis Jemmer analüüsides Vene-Ukraina gaasipoliitikat.

Mis on need põhjused, miks võib nii hullusti minna kui kardan, et lähima 20. aasta jooksul läheb reaalseks madinaks? Võim, energeetikamured, maavarad, harimatus, terrorsim.

Ma ei oska öelda, mil viisil see toimub, sest parimal juhul on selline versioon, et kõiki riike võitlus füüsiliselt ei puuduta. Puudutab küll ressursside poolest: raha, inimesed, poliitika. Loodan, et tuumarelvani, õige suure tuumarelvani ei minda. Muidu kaoks kogu "lõbu" kiiresti.

Olgu, lõpetan praeguseks selle suhteliselt musta ennustusnoodi, kuid samal ajal mõtlen seda kõike tõsiselt.

1 kommentaar:

Markito ütles ...

ma jagan põlhimõtteliselt su nägemust, aint vaatan seda rohkem majanduse kui poliitika kohapealt. esmatõuke anna minu arvates majanduskriisid, tööpuudus, immigrandid jne. Sealt edasi hakkavad parteid seda oma valimisvankri ette panema ning saavad võimule. Ehk Euroopa saab uued diktaatorid. Paar aastat näitas esimesi märke juba Austria, nüüd peale viimaseid valimisi Itaalias. Kuid tuleb vaadata mis sellele kõigele eelnes..