30. jaan 2007

Kõik ei ole must-valge

Tänan Sind, Ilmar! Olen pidanud oma kursust (politoloogid!) suht poliitikavõõraks, üldiselt. Alati on räägitud, et see poliitika ei huvita, igatahes sisepoliitika mitte. Pigem on tahetud välispoliitikat teha. Aga mida aeg edasi, seda enam leian kalleid kursusekaaslasi erievate poliitiliste jõudude ridadest. Lahe!
Sinu "must-valgele" kommentaarile tahaks natuke vastata.




Mitte keelatud rajatistest ja pronksmehest, selle puuslikuga võiks nüüd pisut vähem müristada. Aga võtame näiteks nn. tagatoa. "Tagatuba" (minu arusaamist mööda) on kujund kitsast poliitilisest eliidist, kes suudab poliitikat enam mõjutada. Ja mingis mõttes on see ju normaalne. Miks? Sest näiteks, kuidas suudaks mitme tuhande liikmega erakond konkreetset poliitikat kujundada. See "tagatuba"kujuneb peamiselt erakonna liikmete poolt valitud juhatuse näol. Isegi riigil on omamoodi tagatubasid - Riigikogu, valitsus jne. Nii, et ma soovitaks mitte selle väljendi pärast endast välja minna.

Mind hämmastavad Sinu tugevad kahtlustused, mis tulenevad sellest, et Laar ja Savisaar kohtusid. Ma ei saa hästi pihta, olen kuulnud, et varem oli tavaks kõigil erakonna liidritel omavahel vähemalt korra kuus kohtuda. Kas Savisaar ja Ansip ei kohtugi enam? Miks nad siis ikka veel ninapidi ühes valitsuses on? Minu teada peaksid nad nädalas korduvalt kokku saama. Ja erakondade liidrite kohtumised peaksid olema regulaarsed. Koostöö on meie ühiskonnas nõrk.

Tahan Sulle ütelda veel ühte. Minu ajaveeb on minu enda mõtete väljendamiseks. See ei ole kellegi poolt produtseeritud või mulle ülesandeks antud. Mida ma kirjutan ei ole erakonna poliitikaga 100% kooskõlas. Erakondlik kuuluvus ei tohi ju olla takistus inimese vabaks eneseväljenduseks. Ei tohi kujuneda arusaama, et erakonna liige peab vaid "suust välja ajama" erakondlikku juttu. Loodan, et saad samamoodi aru ja oled oma tegemistes prii ning pole sõlminud oma erakonnaga kokkulepet, kus oled sunnitud ajama teatud suunitlusega juttu.

Tänan Sind ja edu Sulle!

Kommentaare ei ole: